torsdag 3 oktober 2013

30-20-10

Jag snubblade över den här artikeln och lät mig inspireras av intervallpasset som presenterades. Artikeln innehåller en massa annat intressant också men det går jag inte in på nu. Jag hade tänkt mig lite fartlek och det blev det. Så här såg min variant ut:
30 sek jogg + 20 sek spring + 10 sek spurt. Hela cykeln upprepade jag fem gånger, sedan ett par minuter jogg. Sedan hela grejen igen. Totalt 3*5(30+20+10).
Snabbt och effektivt. Skrapade ihop 7 kilometer och var nöjd med det. Perfekt fartlek, benväckare eller kort intervallpass! Perfekt speciellt om man inte vill trötta ut sig för mycket.

2 kommentarer:

  1. Kunhan lönköttelyjakso on loppunut, otan tämän testaukseen. Kiitos vinkistä! Kerron sitten omat fiilikseni.

    SvaraRadera
    Svar
    1. jo testa absolut! o berätta sen. man kan ju upprepa cykeln så många gånger man tycker, jag var nog rätt så nöjd efter tre...

      Radera